Изискуеми документи по ЗМИП
„Лайт Хоум Риъл Естейт “ ЕООД се явява задължено лице по чл. 4, т. 18 от Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП) и чл. 9, ал. 2 от Закона за мерките срещу финансиране на тероризма (ЗМФТ), в качеството си на посредник при осъществяването на всякакъв вид сделки свързани с недвижими имоти.
Съгласно цитираните закони преди сключването на Договор за посредничество при покупка-продажба на недвижим/и имот/и, Споразумение за гаранционен депозит и други документи, както и при сделки за отдаване под наем на недвижим/и имот/и, при които месечният наем възлиза на или надвишава 10 000 евро или тяхната равностойност в различна валута, „Лайт Хоум Риъл Естейт “ ЕООД е длъжно да извърши строго комплексна проверка, включваща идентифициране на клиентите, като за целта дружеството ще изисква от Вас следните документи:
Предоставените от вас документи, респективно копия на същите ще бъдат съхранявани надлежно и ще бъдат използвани единствено при извършване на проверки от компетентните държавни органи в лицето на Дирекция „Финансово разузнаване“ на Държавна агенция „Национална сигурност“. Поради което, обработването на личните данни за целите на превенцията на изпирането на пари и финансирането на тероризма се смята за въпрос от обществен интерес съгласно Регламент (ЕС) 2016/679 и не може да бъде ограничено от изискванията на чл. 12 – 22 и чл. 34 от същия регламент (чл.83, ал. 2 ЗМИП). Можете да сте спокойни за сигурността на вашите лични данни, защото АГЕНЦИЯТА обработва вашите лични данни спазвайки всички изисквания на Закона за защита на личните данни и GDPR.
Съгласно чл. 4 от ЗМИП всички задължени лица (в т.ч. финансови институции, агенции за недвижими имоти, нотариуси, и други) са длъжни да идентифицират клиентите си като изискват от тях предоставяне на официален документ за самоличност, а също и снемане на копие от него (чл. 53, ал. 1 от ЗМИП). Идентификацията на лицата включва следните клиенти: физически лица, законни представители и действителни собственици на търговските дружества. За юридическите лица, регистрирани по българския търговски закон се събират публично достъпни документи като актуална справка за общия статус на дружеството, актуален устав, дружествен договор и т.н., както и актуална справка на действителните собственици на капитала и представляващите дружеството. Съответните справки и документи се архивират и също се съхраняват за целите на посочените закони.
Възможно е да се изискват и допълнителни документи с оглед спазването на законовите разпоредби, когато чрез електронно изявление, електронен подпис или чрез друга форма без присъствието на клиента се сключват Посредническите договори за покупко-продажба и/или за наем на недвижими имоти, както и за Споразумение за гаранционен депозит.
За Ваше улеснение представяме цялата информация относно обработваните категории лични данни, правните основания за обработването, категориите получатели и сроковете за съхранение за всяка една от целите на обработването в секция на сайта ПОЛИТИКА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ.
Ако имате нужда от допълнително съдействие, при възникнали от ваша страна въпроси, не се колебайте да се свържете с нас!